buah manggga

Sunday, May 9, 2010

hell you!! burn!!

ade satu page nie die ckp, psal we hate israel sometink, n die tanye kalo kte benci die, time kat akhirat Allah tye tentang prasaan benci kat hati kte ni sebab benci dorang..??? well, jawapan aku.. baguslaaahh kalo kte membenci musuh Islam... Negara yg memporakperandakan negara Islam....yang buat dunia memikkan bahawa Islam itu ganas... fikirla balik, siapa yang serang negara siapa, siapa yg membunuh, siapa yang rogol anak bini orang, siapa yang membunuh di tempat ibadah.....salah kerr rakyat yg cuba pertahankan keluarga negara dia sendiri dengan hanya menggunakan batu, bom yang dicipta sendiri padahal mereka menggunakan senjata nuklear, segala bagai?? think!! bukannya benci xsemena..

and at first, aku pown terfikir.. eh,, kenapa alu membenci, camne kalo Allah tye kenapa kite benci..

lihAT dan renungkan..

depa tuh saje je nk maenkan fikiran kita... dah tentunya kita membenci sesuatu bersebab, dan sebabnya adalah mereka musuh kita!

kalo kita nmpk sesuatu yg jht, kita harus mencegah..
1.cegah dengan tangan = bermakna dengan kuasa yang kite ada
2. dengan kata2 = nasihat i have no comment for dis
3. kalo kte dah xboleh nk lakukan apa2, kite mestilah xske perbuatan tuh n benci

sebagai contoh yg paling koman la en,,
kalo ade sorang mamat nie hisap rokok then pandang ko tersengeh sengeh, ko boleh je jeling n tros blah..
why aku ckp boleh???
sedangkan perbuatan itu akn menyinggug si perokok tuh????
apa salahnya, dah sah2 tau rokok itu haram di sisi agama dan die dgn selambanya melakukan perbuatan yg haram kat depan ko sambil bole tersengih2, memang patot pown tidak layan.. perbuatannya memalukan.. cuba bayangkan kalo org bukan islam tanya kat ko, eyh, bukan keh rokok tuh haram disisi ISLAM..... sedikit sebanyak ko mesti malu n terkelu kan???
kan????? orang tuh memberi pandangan yang buruk... betol x ape yang aku cuba sampaikan??

fikirlaaa..

aku just menulis dan meluahkan pandangan, terpulang pada you all yang menilai..

aku bangga menjadi seorang muslim, aku tau takde banyak yang aku boleh lakukan, ilmu aku pown tak bertingkat tapi hanya dengan suro readers fikir tentang kejadian2..
and aku xpaham bile ada yang mengutuk agama sendiri, dan rasa malu dengan agama sendiri.. igt wahyu Allah yang pertama kpada Rasulallah s.a.w. BACALAH!!! dengan membaca, dengan belajar, baru ilmu kita akn bertambah, then barulah kita menilai.. jgn baca then ambil bulat2 apa yang diberitahu.. itu bodoh namanyer..



titikcoretan. :'(

No comments:

Post a Comment