buah manggga

Monday, June 28, 2010

bubur IKAN!!! erk! and peminta derma..

salam..
penah x aku cakap yang mak aku masak sangat sedap..??
ok, now, aku bgtau, mak aku masak sgt SEDAP!!!
selalu aku ternanti nanti mak aku nk masak pe sebb mak aku jarang masak!
alasan yang utama, mak sakit kaki, korang bukan nk tolong buat keje umah, terbongkang je depan tv!! =.= sedikit sebanyak meresap jugaklah dalam hati kecik aku nie..
nak dijadikan cerita.. abang aku sakit..semnjak due menjak nie mak aku pown masakla bubur yg dicampur segala bagai protein dalam tuh... smalam letak daging arie nie ikan!!! korang bayangkan!! pena makan bubo ikan??
so, aku pown memberanikan diri cuba walaupon bau dari jauh aku dah dapat instinct xelok disebabkan bubo semalam sedap! hehe
so, first suapan.. nak dekat masok.. bau die mmg betol2 da meresap sampai ke ulu limpa!! mak aiii... try gak... first time aku jumpe bubo ikan yg sebegini rasenyer!!! aku pon try positif... xpe2... aku ngah lapa.. bedal je...
setelah beberapa ketikak, aku terpaksa berhenti sebb aku akn tmuntah dengan bau!! aku xpena bau ikan sehanyir ikan nie.. tp aku agk keheranan bile sume org makan dengan penuh nikmat! uhh!!!nama ikan tuh ikan merah... tp aku tengok kaler die putih je.. im sorry, mak! :D

second story..
aku seorang anak dara yang tinggal keseorangan dan kesepian didalam rumah akibat ditinggalkan keluarga yang pergi menonton wayang! (terime kasih exam, aku amat menyayangimu..)
so, tetibe ade org ketok pintu..
tuk3*....
aku nie plak bangang lupe nk tutup tv, so terkantoilah ade org kat umah, so aku pown bukak pintu.... ade perempuan indian muka baek datang.. lalu dia pown menjelaskan kenape die datang.. she said dari seremban, tolong anak yatim, xcukp makan, bla3.. hurm.. dlm atie aku ade ke persatuan rumah anak yatim mintak derme memalam??? tp aku xkesah sgt pown die ckp auta ke fakta.. tp yang aku bengang!!!!! die ingatkan aku budak darjah lima!! kuangajaq!!!!! aku tingkatan lima okeyh, xperlulah nk menghina kerendahan diri aku!!! wargghhhh!!! aku mmg xle trime kalo org panggil aku pendek!!! kalo form 3 tuh aku bole trime agie, ini darjah lima!!! terserlah kebantotan yg die cube nyatakan!!!! argghhh!! kadang kadang aku bangge ble org ingt aku tue!! dah naek muak aku makan calciyum, xtinggi tinggi lagi!!! sume tuh penipu!!!!!! aku rse cam nak saman je iklan tuh!!!!! cool husna.. cool...
pastu aku amek duet 5hengget kat tmpt mak aku sorok duet( ye.. aku slalu selongkar brang mak aku) sebb purse aku tinggal rm1.80. so, bile mak aku balek, aku bgtau aku amek duet die...
ntok kali ketigenyer mood aku diganggu lagi!!
mak aku mara depan muke time aku ngah bace buku..=.=sebb aku bukak pintu kat org yg xkenal... die kate kalo org tuh nk tompg kencing nk bg jugak ke??? agak bernas jugak pendapat mak aku nie...hehe, insyaallah aku buat lagi next time!! ehehe, tp series, kalo ade yg pggl aku budak darjah lima, mmg aku hempas pintu tuh!!!


titik ketinggian contengan :D

3 comments:

  1. heh comel je cerita. terbalik ngan cte aku.. masa aku darjah 6 org ingat aku tingkatan 5 dah

    tp skang tumbesaran aku terbantut dah. Hampeh btol. Xske jadik dewasa =(

    ReplyDelete
  2. ceh.. kire nie dewase nk jadi mude r nie.. xpe, nanti aku panggil doremon datang paakai mesen tuka saiz, nak??? haha

    ReplyDelete